onsdag 22 september 2010

Onsdag (-12,7)

Tjohoo! Det var vägning idag på den vetenskapliga vågen som räknar ut inte bara vikt, utan BMI, fettprocent, impedans och andra konstigheter. Men det är ju roligt att även vågen talar om det spegeln redan skvallrat om.

Det var gruppmöte idag där vi bl a lyssnade på verkmästaren i magen (den gamla sketchen med Magnus Härenstam, ni vet som var med när det begav sig..). Och så pratade vi matvanor och hur "samhället" förändrats de senaste 20 åren, speciellt i negativ mening för oss som "drabbats". T.o.m tallrikarna har blivit större i diameter. Kalorimängden har ökat i det mesta, och det väldigt mycket. Så det är ju bra att vara medveten om. Det var kul att vara tillbaka och träffa gruppen igen, vi är alla i lite olika faser, men det fungerar bra ändå. Det är färre killar (2 st igår) men det är säkert inte heller ovanligt. Killar är ju ofta så ("Kan själv", påminner om barnen därhemma, hmmm).
Jag ska inte säga att jag är ett undantag heller, men just i detta fall är det lite så.
Men som sagt, det finns en hel del killar här också, totalt sett.

Läste en insändare i Mitt i Haninge som klagade på en "säljare från iTrim" som hade "trakasserat" (möjligen inte helt ordagrant) insändarskribenten i Haninge Centrum, och "bara delat ut lappar till synbart överviktiga. De kände sig utpekade. Och det verkar ju inte ha varit helt lyckat som tillvägagångssätt. Men jag undrar om det verkligen är en officiell metod, och om inte iTrim får oförtjänt stryk i tidningen. Vi får väl se, jag vet inte, men jag tror att vi som är kunder, kommer att vara extremt bra exempel på hur man säljer vidare en produkt som iTrim.

Ha det så bra, alla ni som ger er tid att läsa mina rader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar