söndag 5 september 2010

Dag 6 och lilla julafton (minus 6 kilo)

Hejsan, idag är det två otroligt roliga saker som jag måste skriva ner, dels är det hejdå till ett par byxor, dels "råkade" jag väga mig på gymmet idag, och det pekar på att denna första vecka innebär minst minus 6 kilo. Det är så himla roligt och kändes nästan overkligt. Var är kvällspressen?? ;) Sa upp mitt gamla gymkort, samtidigt som jag var där och skulle köra spinning. Men jag hade tagit fel på tiden, så det blev motionscykel som uppvärmining, och sedan löpbandet fast gående. Körde ca 45 minuter totalt, och sedan har jag börjat kolla upp var det går att köra enstaka pass spinning. Som väntat går det att göra på Friskis och Svettis, och det är ju bra, för det finns på många ställen i landet (har bl a kört i Eskilstuna och Falun förut).

Min underbara sambo tyckte att jag hade blivit lite väl hurtig ;) och då tror jag nog att hon syftade på den nya energi jag får av hela programmet.

Har börjat kolla på alternativ till belöningar som jag vill ge mig själv i framtiden för uppnådda mål. Ett är nya fina kläder efter vecka 12. Ett annat är att redan i vinter köra halvvasan (45 km). Det skulle ju vara perfekt, kräver inte riktigt lika mycket som den riktiga vasan, men man kan vara med på "riktigt". Kanske går att kombinera ihop med ett sportlov med familjen.

Sen finns ju alltid en iMac på listan, kanske om 12 månader, eller så. Och en ny cykel, till våren. Ja, det är mycket som ska bli kul. En ny cykel står nog högst, men varför inte en armani-kostym...

Just det ja, jag skrev igår att jag inte såg det som en så stor utmaning med festen/kräftskivan. Det gick rätt så bra ändå, men det var lite tuffare än jag tänkt mig, inte minst med att man är inne i en sådan ny fas i kroppen. Men en massa mat och dryck på bordet framför sig är det ganska tufft, när man sitter och är ständigt småhungrig (men pigg och ok i övrigt). Framför allt gick det ju bra såtillvida att jag håller mig helt till dieten.

Ska kanske lägga upp en form av strategi för kommande tillfällen. Inte minst undvika fester faktiskt dessa första månader. Inte helt, men i stora delar. Det är fest att väga sig istället just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar