lördag 4 september 2010

Dag 5

Lördag, och lite sovmorgon, men jag vaknar ganska tidigt nu som det verkar. Var uppe kl 06.00 igår och idag också (men gick och la mig och läste lite). Frukost Jordgubbs-shake, den är inte så himla god tycker jag. Vi var och handlade inför kvällens kräftskiva. Ser det inte ens som en prövning, utan det blir choklad-shake-fest.

Satt och tänkte idag att när jag började cykelträna för sisådär 8-9 år sedan, så var det mycket för att gå ner i vikt. Det är väl förvisso inte så konstigt, många tränar säkert för att gå ner i vikt. Förutom alla andra fördelar det innebär såklart. Men nu, ja, jag tror att jag kan säga ungefär tvärtom, jag går ner i vikt för att bli "bra" på att cykelträna. Så tanken är att viktminskningsprogrammet, och "grundträningen" på iTrim ska vara just en grund, och att när jag lessnar på en massa cykelträning nästa gång så kan jag falla tillbaka på att alltid ha en annan grund.

Nästa gång ska dock inte behöva ske förrän om några år. Nu ska jag börja uppbyggnadsträningen inför vätternrundan nästa år. Ska köra i 12-timmarsgruppen för Vallentuna CK. Så det är en riktigt bra sporre.

Vi åkte till iTrim och handlade "mat" idag så jag har med mig till nästa vecka, då jag är mycket hos kunder.

Jo, jag bad min fina sambo att fotografera mig så jag har "före"-bilder. Tanken är sedan att ha "efter"-bilder. Men jag har inte bestämt mig för vilka jag ska lägga upp. Vi får väl se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar