söndag 31 oktober 2010

Söndag

Hade tänkt träna spinning idag, men det blev "bara" ett iTrimpass istället. Sonen hade stoppat in papper i näsan i slutet av förra ´veckan och det märkte vi när det började lukta infekterat. Så vi for runt till några akutmottagningar idag. Men jag tyckte att det gick ganska smidigt ändå. Brist på bars fortfarande, men tranbär smakar iallafall bra. Tog med mina gamla nötbars när jag var i USA, och som tur var fick jag ta in dem. Och det var enklast att äta bars, det fanns inga bra tallrikar att mikra min kära chili där jag bodde heller. Fast det var ett spännande boende i ett riktigt adobe-new mexico-hus.

Vi handlade mexikanska kryddor också, jag var helt vild i affären, så det mesta i väskan hem var kryddor. Provade att ha chilikrydda i iTrim-chilin, och det passade helt perfekt, kryddstarkt och gott. Har fortsatt samla recept inför matdebuten om en månad, det verkar ju som en bra ide att "om man ska äta,så kan man ju lika gärna äta gott", men om det ska fungera så underlättar det nog om man lägger lite energi på att lära sig mer om matlagning. Så jag köpte en kokbok också i New Mexico, om just mexikansk mat. (Southwestern Mexican Cooking).

Ha en bra vecka!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Beklagar din bekants bortgång!
    Håller med om att man får ett annat perspektiv på livet , i sådana omständigheter.

    Kul att du hittade lite roliga kryddor och en bra kokbok.
    Jag gillar också mexikanskt.

    Ha en bra dag!
    Luiza

    SvaraRadera