söndag 3 oktober 2010

Söndag slutet av vecka 5

Hejsan hoppsan, vad tiden går snart är jag inne på vecka 6. Och dagen började starkt med en start på ett spinningpass på SATS, som jag verkligen hade sett fram emot, för att bl a bygga benstyrkan för framtida "klipp" i benen :)

Meeeen, det ville sig inte för mitt inne i uppvärmningen kom de från barnpassningen och sa att min lilla son var ledsen, och inte alls ville vara där. Så jag lekte med honom där ett tag innan vi hämtade mina kläder och åkte hem och lagade mat istället. Så kan det vara, men det känns bättre nu när jag vet att jag ska cykla till jobbet på tisdag. (Hade varit mer frustrerande om jag inte kände att jag hade kommit igång med träningen).

Passade på att springa istället, och det var riktigt roligt att känna att jag orkar springa mycket längre och snabbare (även om jag nog inte vill prata om "snabbt" ännu, snarare mindre långsamt). Nåväl, roligt alltså, och riktigt skönt.

Jo, så fick jag nya t-shirts av min bästa underbara sambo, som hade varit och handlat med de äldre pojkarna. De var riktigt snygga. Ja, och en storlek mindre än vanligt!

Måste säga att en av de effekter jag nog inte räknat med, som ändå är en av de bästa är att jag fått så mycket mer energi att göra saker, inte bara motion och rörelse, men även att laga mat, och så. Och jag tror till och med att humöret har blivit stadigt bättre hela tiden, även om de som läser tidigare inlägg kan se att det inte alltid är på topp ;) Somliga närstående tycker att den nya energin är lite påfrestande, men mest rolig.

Snart dax för en ny vecka, ha det så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar