söndag 16 januari 2011

Fördelar

Hej igen, och hoppas ni som fortfarande orkar läsa mina inlägg har en god fortsättning! Nu ligger jag och pendlar mellan 89-90 kilo (mellan -37 och -38 kilo), vilket är mindre än då julen började, så jag är fortsatt nöjd med utvecklingen. Många börjar fråga nu, saker som "När är du klar?", eller liknande. Efter ett tag har jag börjat med att bara titta förvånat, och undrar lite vad som egentligen efterfrågas.."Klar"...

I november hade jag min första kvartalsuppföljning, och bl a var följande värden noterade:

Midjemått: 104 cm (-21 cm)

Blodtryck: 116/75 (152/85)

Mer uppdaterade siffror (men andra mått) per idag:

Byxstorlek 32 W (42 W)

T-shirtstorlek, Large (2XL/3XL)

Och varför skriver jag det nu och här? Mest för att inte glömma anteckningarna..men även för att påminnas om sånt som
är fördelar förutom den uppenbara viktsiffran. Så jag tänkte påbörja en liten lista med fördelar.

1. Lättare, mycket lättare att hitta snygga kläder (allt, jackor, skjortor, t-shirts, byxor)

2. Vet att jag mår bättre fysiskt, och känner det

3. Är mycket starkare i spinningcykeln..

4. Är mycket piggare och orkar skotta snö, åka pulka med barnen, även efter 15 km längdåkning

5. Helt ok att stå på vågen, varje dag om det skulle falla sig så..

... fortsättning följer

(Förra veckans träning, 1 pass iTrim, 1 pass längdåkning 16 km, 1 pass spinning 55 min)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar